پنتاگون: کشتی‌های جنگی آمریکا سه‌شنبه عازم شرق مدیترانه شدند 

پنتاگون از اعزام چند کشتی جنگی دیگر به سواحل مدیترانه برای ساخت اسکله در نزدیکی نوار غزه خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کشتی‌های جنگی آمریکا دیروز سه‌شنبه عازم شرق مدیترانه شدند تا یک اسکله دریایی ایجاد کنند که امکان انتقال کمک‌ها به نوار غزه را فراهم کند. 

روز یکشنبه نیز یک کشتی دیگر عازم شرق مدیترانه شده بود. با اعزام کشتی‌های جنگی آمریکا به غزه، ناو هواپیمابر جرالد فورد به منطقه باز خواهد گشت.

گفته می‌شود بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ سرباز آمریکایی در نوار غزه مستقر خواهند شد تا از حفاظت از ساختار اسکله اطمینان حاصل کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه گذشته در سخنانی در کنگره آمریکا در ادامه اقدامات تبلیغاتی خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و در حالیکه از سوی افکار عمومی داخل و خارج آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل در غزه تحت فشار است، همزمان با مانع تراشی‌های اسرائیل در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، اعلام کرد: به ارتش دستور داده‌ام مسئولیت رهبری یک مأموریت اضطراری برای احداث یک اسکله (بندر) موقت در دریای مدیترانه و در ساحل غزه را بر عهده بگیرد که این اسکله می‌تواند محموله‌های بزرگی از غذا، آب، دارو و پناهگاه‌های موقت را تحویل بگیرد، اما هیچ نیروی نظامی آمریکایی وارد غزه نخواهد شد.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که ساخت این کریدور دریایی (اسکله موقت) احتمالا ۶۰ روز طول می‌کشد. به گفته آنها، این کریدور دریایی شامل یک بندر و اسکله موقت و شناور خواهد بود که می‌توان کمک‌های بشردوستانه را به آنجا ارسال و سپس از آنجا با کشتی با غزه منتقل کرد.

برچسب ها: پنتاگون ، نوار غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار